Вільногірська загальноосвітня школа №5
Субота, 18.11.2017, 15:47
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гость | RSS


Тільки Українське радіо-онлайн

Меню сайту

Категорії розділу
Астрономія [188]
Інформатика, технології [99]
Фізика [122]
Людина, природа [161]
Усміхніться [24]
Математика [1]
Інтернет-безпека [8]

Запитуйте - Відповімо

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук по сайту

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода у Вільногірську

Головна » Статті » НОВИНИ НАУКИ » Фізика

Великобританія знайшла заміну автобусам і таксі
  Великобританія впроваджує новий тип міського громадського транспорту, який в майбутньому повинен замінити в центрі міста звичні автобуси і таксі. Невеликі автоматизовані безпілотні модулі поєднуватимуть комфорт таксі з ціною і безпекою трамвая.

Перспективний виду транспорту, названий ULTra PRT (personal rapid transit - персональний швидкий міський громадський транспорт), в дослідницькому режимі буде розгорнутий в місті Мілтон Кейнс, який знаходиться на північ від Лондона. Близько 100 одиниць нового транспортного засобу пропрацюють в пробному режимі до 2015 року, після чого до 2017 року буде розгорнута повнофункціональна система. Схожа система вже протягом 2 років працює в аеропорту Хітроу і стала свого роду пам'яткою найбільшого міжнародного аеропорту.

Система PRT повинна відповідати таким критеріям:
  • повністю автоматичні транспортні засоби (без водіїв);
  • транспортні засоби знаходяться тільки на спеціальних шляхах (guideway), які призначені для виняткового використання такими транспортними засобами; ці шляхи можуть бути надземними, на рівні землі або підземними;
  • невеликі транспортні засоби доступні 24 години на добу для виняткового використання одним пасажиром або маленькою групою, яка їде разом на власний вибір, - без випадкових попутників;
  • пряме з'єднання пункту відправлення з пунктом призначення, без необхідності в пересадці чи зупинці на проміжних станціях;
  • транспортні послуги доступні на вимогу, а не за сталим графіком.
Історія PRT почалася приблизно в 1953-му році, коли Дон Фічтер, планувальник міського транспорту, почав розробляти альтернативні засоби перевезення вантажів і пасажирів, що згодом дістали назву PRT. У 1964-му році Фічтер опублікував книгу, у якій запропонував концепцію автоматичного транспорту для районів з низькою і середньою щільністю населення. У 1966-му році, Міністерство благоустрою і міського розвитку США отримало фінансування на "дослідження нових систем міського транспорту, який був би здатний перевозити як пасажирів, так і вантажі; швидко, безпечно, не забруднюючи повітря, і не погіршуючи планування міста".

У кінці 60-х років, корпорація Аероспейс, організована конгресом США, витратила велику кількість коштів на розвиток технології PRT, і проробила значну частину досліджень того часу. У 1969-му році наукова група опублікувала перший багатотиражний опис PRT в журналі Scientific American. У 1967-му році, аерокосмічне відділення корпорації Matra початок роботи за проектом Aramis в Парижі. Було витрачено приблизно 500 мільйонів франків, однак проект був закритий після того, так система не змогла пройти кваліфікаційні випробування в листопаді 1987 року. Транспортні засоби системи Aramis повинні були рухатися на малій відстані один від одного, формуючи "віртуальний потяг", але недоліки програмного забезпечення призводили до зіткнень транспортних засобів.

З 1970-го по 1978-й рік в Японії діяв проект "Контрольована комп'ютером система транспортних засобів" (Computer-controlled Vehicle System, або CVS). У рамках повномасштабної тестової інсталяції 84 транспортні засоби рухалися на швидкостях до 60 км/год на шляхах завдовжки 4,8 км. У 76-78 роках CVS була встановлена і застосовувалася протягом шести місяців. 12 пасажирських і 4 вантажопасажирських транспортних засоби перевезли в цілому 800 тисяч пасажирів між п'ятьма станціями по шляхах завдовжки 1,6 км. Проект CVS був закритий після того, як Міністерство території, інфраструктури і транспорту Японії заявило, що система небезпечна і не відповідає існуючим правилам про мінімальну дистанцію.

Введення ULTra PRT в експлуатацію в умовах міста - перший крок до масштабного впровадження нового типу громадського транспорту, який повинен прийти на зміну автобусам, тролейбусам і трамваям в сучасних завантажених містах. Крім того, ULTra PRT буде першим прикладом роботи безпілотного транспорту на громадських дорогах Великобританії.

Транспорт ULTra PRT виглядає, як дуже маленький вагон метро округлих форм з салоном, схожим на салон мінівена. Пасажири можуть викликати ULTra PRT за допомогою свого смартфону, при цьому поїздка коштує 2 фунти (біля 25 гривень), що за англійськими мірками не дуже дорого. Кожна одиниця транспорту управляється незалежним бортовим комп'ютером, який веде вагон "мікрометро" по спеціальній доріжці, обмеженій бордюрами. Транспорт має датчики, призначені для забезпечення безпеки як пасажирів, так і пішоходів, а у разі потреби пасажир може узяти управління на себе. Вагончик рухається завдяки електродвигунам, а акумулятор заряджається під час стоянок. Невеликий вагончик ULTra PRT зручний як таксі, однак дешевший і не забруднює повітря вихлопами. Кожен вагончик може перевозити чотирьох пасажирів без багажу або двох з багажем з відносно невеликою швидкістю - близько 20 км/год. Передбачається, що цієї швидкості вистачає для перевезення пасажирів в центрі міста, діловому районі і поблизу залізничного вокзалу.

ULTra PRT чистіший, тихіший і дешевший, ніж існуюча транспортна інфраструктура. Очікується, що проект в місті Мілтон Кейнс коштуватиме 65 мільйонів фунтів стерлінгів протягом наступних п'яти років і стане частиною ініціативи британського уряду по підтримці "зелених" технологій. Мілтон Кейнс був вибраний як полігон через свою близькість до Лондона і його надзвичайно широкі дороги, які зручні для експериментів з новим транспортом.



Випробування в Мілтон Кейнс є наступним кроком після успішної роботи 4 км шляхів і 21 одиниць транспорту ULTra PRT в аеропорту Хітроу. З 2011 року транспорт працює в Хітроу без серйозних проблем і аварій.

За матеріалами сайтів http://rnd.cnews.ru, http://wikipedia.org
Зображення з сайтів http://www.mobilemag.com, http://www.podcars.com, http://www.ultraprt.net, http://www.arup.com

Відеорепортажі про нову транспортну систему:









Новости науки на украинском языке. Технологии: Великобритания нашла замену автобусам и такси
Science news in Ukrainian. Technology: Britain found a replacement bus and taxi
Категорія: Фізика | Додав: Admin (10.11.2013)
Переглядів: 303 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright Vilnogirsk_school5 © 2017 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz