Понеділок, 24.07.2017, 20:42

Вчені переконані в існуванні океану на Енцеладі

Крижаний супутник Сатурну Енцелад точно має океан під його товстою крижаною кіркою - про це свідчать нові дані з космічного апарату НАСА "Кассіні".

Учені кажуть, що розуміння внутрішньої структури 500-кілометрового супутника зараз є основним пріоритетом для посланця Землі "Кассіні". Кілька років тому апарат виявив фонтани пари, що вивергаються з крижаних тріщин на південному полюсі Енцеладу і відразу ж виникло питання, - звідки береться ця водяна пара? Наступні спостереження показали, що викиди мають порівняно високу температуру і їх джерело - це, можливо, величезний океан, розташований під крижаною поверхнею Енцеладу.

Зараз фахівці змогли безпосередньо вивчити внутрішні структури Енцеладу за допомогою радіологічного сканування супутника, проведеного "Кассіні". У період з 2010 по 2012 роки "Кассіні" тричі пролітав над Енцеладом на висоті 100 км - двічі над південним полюсом і один раз над північним. Під час обльоту "Кассіні" трохи міняв курс під дією гравітації, досліджуючи її особливості.

Вивчивши гравітаційні дані, а точніше їх коливання, фахівці ще більше переконалися в тому, що під поверхнею має бути величезний резервуар з водою. Більше того, судячи з динамічного коливання гравітації, океан мав бути не статичним, а "плескатися" під льодом - в деяких регіонах, особливо ближче до полюсів, фахівці виявили "дефіцит" маси, тоді як її основне зосередження було виявлене біля екватора, що також вказувало на наявність океану.

Зараз дослідники провели радіологічне сканування, за результатами якого вони стверджують, що в досліджених областях океан точно присутній, а його глибина складає 30-40 км. Для порівняння: найглибша точка земних океанів - 11 кілометрів. Втім, дослідники не виключають, що в деяких точках Енцеладу глибина може доходити і до 100 км, хоча практичних підтверджень цьому немає.

У Європейському космічному агентстві також стверджують, що "Кассіні" вдалося раніше встановити пертурбації (збурення) в обертанні Енцеладу, а це також свідчить про нестабільну (чи водяну) структуру його внутрішніх областей.

Дивимось відеофайли про Енцелад:

Новости науки на украинском языке. Астрономия: Ученые убеждены в наличии океана на Энцеладе
Science news in Ukrainian. Astronomy: Scientists are convinced of the presence of the ocean on Enceladus

Категорія: Астрономія | Додав: Admin (12.04.2014)