Субота, 18.11.2017, 21:13

Учені виявили водяні гейзери на супутнику Юпітера Європі
  Знімки з телескопа "Хаббл" допомогли американським і німецьким астрономам зафіксувати своєрідні фонтани з крапель рідкої води в атмосфері над південним полюсом Європи, одного з супутників Юпітера.

На Європі - одному з чотирьох найбільших юпітеріанських супутників, відкритих ще Галілеєм, під багатокілометровим шаром льоду існує океан рідкої води. Учені вважають океан Європи одним з вірогідних притулків позаземного життя. Останніми роками астрономи з'ясували, що цей океан обмінюється газами і мінералами з кригою на поверхні, а також підтвердили наявність в ньому речовин, необхідних для існування мікробів.

Лоренц Ріс з Південно-західного університету в Сан-Антоніо (США) і його колеги уперше виявили свідчення того, що вода може виходити на поверхню Європи у вигляді своєрідних "фонтанів", вивчаючи її зображення в оптичному і ультрафіолетовому діапазонах, отримані за допомогою телескопу "Хаббл". На знімках, зроблених у грудні 2012 року, автори статті помітили незвичну світлу пляму в районі південного полюса, що піднімається від поверхні планети на висоту в 200 кілометрів над її поверхнею. Учені проаналізували її спектр, намагаючись визначити хімічний склад, щільність і агрегатний стан речовини. Виявилось, що ця структура є гігантським фонтаном з крапель і пари води, джерелом якої, очевидно, є підлідний океан Європи. Поряд з плямою астрономи знайшли ще одну схожу структуру, яка продовжувала вивергати воду і пару упродовж 7 годин.

Знімки цієї ж частини південного полюса Європи, отримані в інші роки, не містять в собі натяків на існування "фонтанів". Це говорить про те, що вода на поверхню Європи виходить украй рідко і відбувається це лише за певних обставин, однією з яких учені вважають наближення супутника до апоцентру, точки максимального віддалення від Юпітера.

Дивимось відеофайли про гейзери на Європі:

Новости науки на украинском языке. Астрономия: Ученые обнаружили водяные гейзеры на спутнике Юпитера Европе
Science news in Ukrainian. Astronomy: Scientists have discovered water geysers on Jupiter's moon Europa

Джерело: http://cybersecurity.ru