Понеділок, 24.07.2017, 20:41

На Марсі виявлений свіжий кратер
  Космічне агентство НАСА анонсувало нове відкриття, зроблене камерою високої роздільної здатності HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) апарату Mars Orbiter. Йдеться про марсіанський кратер, який мав бути утворений зовсім нещодавно. І хоча устаткування на орбітальному апараті не може точно визначити, коли утворився кратер, за рядом непрямих ознак, а також по колишніх знімках, фахівці встановили, що кратер повинен був утворитися в період з липня 2010 по липень 2012 року.

Нині камера HiRISE знімає з роздільною здатністю 0,3 метри на мм2, а сам апарат перебуває над поверхнею Марсу на висоті близько 300 км. Таким чином, в НАСА кажуть, що кратер діаметром близько 30 метрів був сформований після удару метеориту, а розліт уламків метеориту перевищив 15 км від епіцентру. Розташований кратер на 3,7 градусів північної широти і 53,4 градуси східної довготи Марсу.

Згідно з сучасними даними, щорічно на Марсі утворюються близько 200 кратерів, однак основна їх частина не перевищує 4 метрів в діаметрі.

Доречно нагадати, що 17 березня цього року американські астрономи спостерігали аналогічний удар метеориту по поверхні Місяця. Фахівці з NASA стверджують, що це був найпотужніший подібний вибух на Місяці з початку спостережень у 2005 році. З того часу жоден з 300 зафіксованих вибухів не міг зрівнятися з тим, що стався зараз. "Об'єкт розміром з невелику брилу впав в Морі Дощів. Вибух супроводжувався спалахом, який був приблизно вдесятеро яскравішим, ніж усе, що ми бачили досі", - сказав Біл Кук з підрозділу NASA, який відповідає за дослідження метеорів.

Спалах, за словами астронома з Центру космічних польотів NASA Рона Саггса, можна було побачити неозброєним оком. За розрахунками учених, він міг бути викликаний падінням метеориту масою близько 40 кілограм і розміром від 0,3 до 0,4 метра. При цьому тіло рухалося зі швидкістю близько 25 м/c. У тротиловому еквіваленті потужність вибуху склала п'ять тонн. Імовірно, метеорит залишив після себе кратер діаметром близько 20 метрів. Для отримання точнішої інформації фахівці NASA планують провести зйомку місця падіння астероїда за допомогою зонду LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter).

За матеріалами сайтів http://cybersecurity.ru, http://www.dni.ru