Понеділок, 20.11.2017, 17:19

Астрономи виявили рекордно далеку галактику
  За допомогою космічних телескопів "Спітцер" і "Хаббл", група астрономів виявили одну з найвіддаленіших серед усіх відомих на сьогодні галактик, яка, на їх думку, існувала, коли Всесвіту було не більше 650 млн. років. Нинішній вік Всесвіту оцінюється в 13,8 млрд. років. Галактика, що отримала назву Abell2744 Y1, за розмірами приблизно в 30 разів поступається Чумацькому Шляху, але при цьому нараховує більш ніж в 10 разів більше зірок, що цілком типово для галактик раннього Всесвіту.

Ці дані були отримані в ході аналізу галактичного скупчення Abell 2744. Якщо розрахунки підтвердяться, то галактика Abell2744 Y1 стане найвіддаленішою галактикою серед відомих на сьогодні. Астрономи запевняють, що червоне зміщення (пониження частоти випромінювання, обумовлене розширенням Всесвіту) цієї галактики дорівнює 8. Червоне зміщення найдальшої офіційно підтвердженої на сьогодні галактики дорівнює 7. Слід зазначити, що за непідтвердженими даними, червоне зміщення деяких "кандидатів" досягає 11. Однак, за словами Джейсона Сюрейса з Каліфорнійського технологічного інституту, достовірно віддаленість від Землі підтверджена лише для незначної частини "кандидатів".

Відкриття вдалося зробити завдяки програмі Frontier Fields, мета якої - за допомогою мультихвильових спостережень різними пристроями спробувати визначити, як далеко астрономами можуть бути вивчені межі Всесвіту. "Спітцер" призначений для проведення спостережень за космічним простором в інфрачервоному діапазоні, а "Хаббл" - у видимому і ближньому інфрачервоному діапазоні, тоді як рентгенівська обсерваторія "Чандра" аналізує космос за допомогою рентгенівських променів. Телескопи здатні масштабувати астрономічні об'єкти за допомогою галактичних лінз: астрономи спостерігають за віддаленішими небесними тілами через галактичні скупчення, гравітація від яких сприяє збільшенню інтенсивності випромінювання більш далекого астрономічного об'єкту.

У рамках Frontier Fields планується дослідження 6-ти галактичних скупчень. Знімки "Хаббла" використовуються для пошуків найвіддаленіших галактик, а "Спітцер" дозволяє з'ясувати, чи дійсно вони такі далекі, якими здаються. Дані "Спітцер" також незамінні в аналізі чисельності зірок, що входять в галактику.

Відеоролик про відкриття найвіддаленішої галактики:

Новости науки на украинском языке. Астрономия: Астрономы открыли рекордно далекую галактику
Science news in Ukrainian. Astronomy: Astronomers have discovered a record distant galaxy

Джерело: http://cybersecurity.ru