Вільногірська загальноосвітня школа №5
Середа, 20.09.2017, 11:23
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гость | RSS


Тільки Українське радіо-онлайн

Меню сайту

Запитуйте - Відповімо

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук по сайту

Календар новин
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода у Вільногірську

РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА

1. Заклад освіти: Комунальний заклад освіти Вільногірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Вільногірської міської ради  Дніпропетровської області 

2. Юридична адреса: вул..Ленінського комсомолу, б.46, м.Вільногірськ, Дніпропетровська область, 51600
Телефон  (805653) 5-07-36, E-mail: vg_school5@i.ua
Шкільний сайт: vg_school5.at.ua
Директор школи: Крижан Тетяна Миколаївна
Власником комунального закладу освіти є Вільногірська міська рада.
Статут школи затверджений Вільногірською міською  радою рішенням сесії №1135-65/V від 19.03.2009 р.
Ліцензія № 040140 серія ЗОД-ІІІ
Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 №427679
Код навчального закладу ЄДРПО:    І.К.33340098

3. Статус закладу: Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів з українською мовою навчання

4. Тема експериментального дослідження: «Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної особистості»

5. Коли і ким затверджено експериментальне дослідження: наказом Головного управління освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації №665/0/212–11 від 19.08.2011р. «Про створення мережі пілотних шкіл області та надання їм статусу  експериментальних навчальних закладів обласного рівня»

6. Рівень експериментальної роботи: Обласний

7. Основна мета: експериментальна перевірка результативності засобів ефективного використання Інтернет - технологій та електронних медіа, відповідних інноваційних технологій у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, проектів підготовки педагогічних працівників до використання Інтернет - технологій та мультимедійних ресурсів у освітньому процесі.

8. Головні завдання:
  • Дослідити та обґрунтувати соціальні, психологічні,  педагогічні умови для опанування учнями та вчителями сучасних інформаційних технологій щодо використання їх у навчально-виховному процесі.
  • Дослідити вплив використання Інтернет та мультимедійних технологій на результати навчально-виховного процесу на уроках з різних предметів та в позаурочний час.
  • Здійснити підготовку педагогічних колективів експериментальних навчальних закладів до проведення дослідно-експериментальної роботи.
  • Розробити регіональну концепцію розвитку школи інформаційного суспільства, стратегію підготовки педагогічних колективів і батьків до впровадження Інтернет - технологій та медіаосвітніх інновацій.
  • Розробити регіональну програму взаємодії загальноосвітніх навчальних закладів та установ і  закладів освіти різних типів і рівнів акредитації, громадських організацій, щодо розвитку системи шкільної медіаосвіти, організації мережевої взаємодії, телекомунікаційних проектів.
9. Напрямки експериментального дослідження:
  • Розробка нових форм навчально-виховної діяльності;
  • Розробка нових освітніх технологій;
  • Апробація нових навчальних посібників.
10. Короткий зміст експериментальної роботи:
  • Дослідно-експериментальна робота спрямована на створення сучасної цілісної системи шкільної програмно–інформаційно-методичної структури навчально-виховного процесу для формування умінь усвідомленого використання сучасних електронних технологій.
  • Вдосконалення інформаційної компетентності вчителя, здатності розуміти сутність інформації. Формування умінь вчителя та учня користуватися     автоматизованими системами пошуку та обробки інформації     різних джерел та інтерпретація даної інформації.
  • Вдосконалення навичок педагогів щодо аналізу інформаційних моделей  та широке використання моделювання уроку для вивчення різних об'єктів і явищ.   
  • Оволодіння методичними прийомами роботи з ПК на всіх етапах навчального процесу, мультимедійними навчальними та довідковими посібниками.    
  • Формування практичних прийомів диференціації та систематизації Інтернет-ресурсів.
11. Очікувані результати:
  • Розробка моделей використання медіа освітніх та Інтернет-технологій  за різними навчальними предметами у навчально-виховному процесі.
  • Застосування інформаційних технологій у поза навчальній діяльності.
  • Формування культури спілкування та співпраці в Інтернет-просторі.
  • Розвиток в учнів медіакультури і забезпечення їх підготовки до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем.
  • Розробка методичних рекомендацій щодо використання у навчально-виховному ІКТ з метою формування медіакультури учасників навчально-виховного процесу.
  • Створення міні-посібників з розробкою уроків на основі використання ІКТ.
  • Формування психолого-педагогічної інформаційної компетентності щодо роботи з учнями шляхом проведення циклу психолого-педагогічних семінарів, тренінгів, майстер-класів
  • Створення освітнього веб-середовища закладу:
  • Складання анотованого каталогу посилань на існуючі освітні ресурси;
  • Висвітлення досягнень в експериментальній діяльності, обмін досвідом через мережу Інтернет;
  • Створення віртуального методичного кабінету в локальній мережі навчального закладу з методичними рекомендаціями, дидактичними розробками, медіатекою по предметам;
  • Створення банку електронних засобів навчання.
  • Поширення досвіду.
12. Термін: початок – вересень 2011 р., закінчення – червень 2016 р.

13. Організація, що забезпечує наукове керівництво: Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

14. Науковий керівник: Ватковська Марина Григорівна, проректор з наднових систем навчання та  комунікації, завідуюча кафедрою управління  інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, кандидат філософських наук.

15. Наукові консультанти:
  • Братаніч Борис Володимирович, доктор філософських наук, доцент, декан факультету перепідготовки педагогічних працівників Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
  • Висоцька Ольга Євгенівна, доктор філософських наук, декан факультету відкритої освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
16. Організації, які беруть участь у експериментальній роботі: Загальноосвітні навчальні заклади Дніпропетровської області.

17. Відповідальний керівник експериментальної роботи: Крижан Тетяна Миколаївна, директор загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області




ЗВІТ

по виконанню програми дослідно-експериментальної роботи за темою
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи
 та їх вплив на становлення інноваційної особистості»


на базі комунального закладу освіти Вільногірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5
Вільногірської міської ради Дніпропетровської області на 2011-2012 навчальний рік

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

   Основними напрямками дослідно-експериментальної роботи школи у 2011-2012 році було вдосконалення інформаційної компетентності вчителя, здатності розуміти сутність інформації, формування умінь вчителя та учня користуватися автоматизованими системами пошуку та обробки інформації різних джерел та інтерпретація даної інформації. Для реалізації даної проблеми було організовано малі динамічні групи на базі шкільних методичних об’єднань, кінцевим результатом роботи яких розроблено 9 варіантів анкет для дослідження рівня інформаційної культури вчителів з різних предметів. Результати виявились такими (див. рис. 1).

   Паралельно в школі впродовж року працювала творча група в кількості 3 чоловік з питання створення банку інформації щодо використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи. За результатами роботи оформлено каталог необхідної літератури та інформаційний список сайтів з теми.

   В листопаді 2011 року проведено засідання методичної ради з питання «Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі школи як складова формування інноваційної особистості сучасного учня» результатом якого стало визначення стратегії підготовки педагогічного колективу і батьків до впровадження інновацій по використанню Інтернет – та медіаосвітніх технологій та коригування методичної роботи з учителями за підсумками діагностики.

   На засіданнях творчої групи з питань експерименту розглядались питання «Педагогічні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання в сучасній школі», «Використання ІКТ на уроках різних типів», «Проблеми використання Інтернет-ресурсів» логічним завершенням яких стало оформлення методичних рекомендацій, випуск методичного бюлетеня з подальшим їх вивченням на засіданнях шкільних м\о та підготовка до науково-практичного семінару «Розширення кола отримання навчальної інформації учнями засобами Інтернет –технологій», проведеного в квітні 2012 року. За цей час покращилась робота вчителів щодо використання матеріалів Інтернет на уроках та їх інтерпретація. Так у порівнянні з 2010-2011 н.р. збільшилась кількість проведених уроків на базі шкільного Інтернет – медіа - кабінету з 38 до 87 уроків.

   Формуванню практичних прийомів диференціації та систематизації Інтернет - ресурсів сприяла організація роботи 4 мікрогруп на базі шкільних м/о. Впродовж року на засіданні м/о вчителів –початківців було розглянуто питання використання ІКТ в навчально-виховному процесі : санітарно-гігієнічні вимоги до проведення занять з використанням ІКТ, робота з конструктором уроку педагогічних програмних засобів навчального призначення: "Природознавство" 3-4 клас, презентація електронних засобів навчання для початкової школи відбулася на засіданні міської творчої групи з питання «Впровадження ІКТ в практику роботи 1-4 класів».

   Оволодінню методичними прийомами роботи з ПК, мультимедійними навчальними та довідковими посібниками на всіх етапах навчального процесу сприяла попередня робота м\о школи де вивчались такі питання: «Робота з тренажерами для дітей середньої та старшої школи» та «Робота з тестовою оболонкою Тест-W». Результатом цієї роботи є вдосконалені проектні роботи учнів-слухачів шкільного наукового товариства «Евріка», та узагальнення матеріалів методичної ради щодо організації проектної діяльності на уроках та позаурочний час.

   Вісім вчителів 7 класів школи прийняли участь у пілотному проекті «Відкритий світ». В січні 2012 року на базі школи було проведено майстер-клас по оволодінню та закріпленню навиків роботи з інтерактивними засобами навчання. В ході підготовки до роботи в проекті 3 вчителів школи пройшли на базі ДОІППО курси-тренінг по використанню інтерактивних технологій в НВП. Другим етапом проекту була практична робота з електронними ресурсами, розміщеними на сайті проекту, яка дала можливість вчителям взяти участь у тестуванні даних ресурсів та знаходити можливість їх застосування під час підготовки та проведення навчальних занять. Більше 100 уроків із запропонованих 12 предметів було оцінено та проаналізовано вчителями, це дало змогу внести позитивні корективи в методику підготовки та проведення сучасного уроку в 7 класі. Але під час роботи над проектом вчителі зустрілись з певними труднощами серед них недосконалість матеріальної бази кабінетів, запропоновані розробки деяких уроків не відповідали календарному плануванню, не всі презентації містили глибину навчального матеріалу або не було взагалі мультимедійної підтримки.

   Вчителі чітко  усвідомили необхідність і  переваги проведення уроку із застосуванням інтерактивних  та ІКТ технологій, які розширюють можливості формування мотиваційного апарату учня.

   Логічним завершенням роботи педагогічного колективу школи з даного питання стало проведення педагогічної ради в лютому 2012 року «Застосування ІКТ  на уроках математики під час повторення навчального матеріалу. Особливості використання технологій SMART під час повторення матеріалу з історії», а в квітні 2012 року науково-практичного семінару «Розширення кола отримання навчальної інформації учнями  засобами Інтернет –технологій» на якому були представлені наробки методичних об’єднань вчителів початкових класів, математики, історії та української мови та літератури, а також  окремих вчителів (8 чол.), розглянуто досягнення та  проблеми, які виникли   на  І етапі експериментальної роботи.

Головним результатом   на І етапі експериментальної роботи стало формування усвідомленого використання сучасних електронних технологій в навчально-виховний процес школи.



ПРОГРАМА
дослідно-експериментальної роботи за темою 
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи
та їх вплив на становлення інноваційної особистості»


на базі комунального закладу освіти «Вільногірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5
Вільногірської міської ради  Дніпропетровської області»
на 2012-2013 навчальний рік

II. Концептуально-діагностичний етап
(вересень 2012 р. –  серпень 2013 р.)



Зміст роботи
Термін виконання
Кінцевий результат
Відповідальні
1
Продовжити роботу  малих динамічних груп на базі шкільних  методичних об’єднань  та творчої групи з питання експерименту
Впродовж навчального року
Розробка методичних посібників, участь у науково-методичній конференції «Використання досягнень науки у системі роботи вчителя – основа розвитку творчої особистості учня»
Заступники з НМ та НВР
2
Відкриття кабінету ІКТ для учнів 1-4 класів
Жовтень – листопад 2012 р.
Проведення уроків інформатики у 2-х класах в 2013-2014 н.р.; організація платних занять курсу «Шукачі скарбів»
Заступник з НМ
3
Організація проведення курсів «INTEL- навчання для майбутнього»
(10 версія)
Жовтень-листопад
2012 р.
Удосконалення навичок вчителів щодо впровадження проектного навчання з різних предметів у 7 класі
Заступник директора НВР
4
Розробка  та організація проведення діагностичних методик для дослідження рівня інформаційної культури школярів
Грудень 2012 р.
Стандартизовані діагностичні методики для дослідно-експериментальної роботи
Директор школи, заступники НВР, психолог школи
5
Організація участі вчителів у рецензуванні електронних уроків  історії (5 клас) для дистанційного навчання в рамках проекту «Відкритий світ»
Жовтень-листопад 2012 р.
Удосконалення навичок аналізу та самоаналізу уроків з метою удосконалення педагогічної майстерності
Заступник директора НВР
6
Засідання методичної ради з питання «Впровадження дистанційного навчання засобами можливостей Інтернет- технологій»
Впродовж ІІ семестру
Навчально-методичні матеріали
Директор школи, заступники НВР, психолог школи
7
Підготовка та проведення науково-методичної конференції «Використання досягнень науки у системі роботи вчителя – основа розвитку творчої особистості учня»
Лютий 2013 р.
Збірка матеріалів семінару-наради, дискусія на форумі в Інтернеті
Директор школи, заступники НВР, психолог школи
8
Науково-практичний семінар «ІКТ як одна із складових методичного забезпечення викладання предмета»
Квітень 2013 р.
Збірка матеріалів семінару-наради, дискусія на форумі в Інтернеті
Директор школи, заступники НВР, психолог школи
9
Підведення підсумків дослідно-експериментальної роботи на другому етапі.
Червень 2013 р.
Науковий звіт
Директор школи


ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ №1 засідання педагогічної ради
Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 від 02.09. 2011р.


ПОРЯДОК ДЕННИЙ: 1. Про організацію дослідно-експериментальної роботи обласного рівня на базі Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 на період з вересня 2011 – по грудень 2016 роки.

Науковий керівник: Ватковська Марина Григорівна, проректор з наднових систем навчання та комунікації, завідуюча кафедрою управління інформаційно-освітніми проектами ДОІППО, кандидат філософських наук
Відповідальний керівник: Крижан Тетяна Миколаївна, директор Вільногірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області

Короткий зміст експериментальної роботи.   
  1. Дослідно-експериментальна робота спрямована на створення сучасної цілісної системи шкільної програмно–інформаційно-методичної структури навчально-виховного процесу для формування умінь усвідомленого використання сучасних електронних технологій.
  2. Вдосконалення інформаційної компетентності вчителя, здатності розуміти сутність інформації. Формування умінь вчителя та учня користуватися автоматизованими системами пошуку та обробки інформації різних джерел та інтерпретація даної інформації.
  3. Вдосконалення навичок педагогів щодо аналізу інформаційних моделей та широке використання моделювання уроку для вивчення різних об'єктів і явищ.
  4. Оволодіння методичними прийомами роботи з ПК на всіх етапах навчального процесу, мультимедійними навчальними та довідковими посібниками.
  5. Формування практичних прийомів диференціації та систематизації Інтернет-ресурсів.


ЗВІТ
з виконання програми дослідно-експериментальної роботи за темою
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної особистості»
на базі комунального закладу освіти Вільногірська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Вільногірської міської ради Дніпропетровської області

Концептуально-діагностичний етап (вересень 2012 р. – серпень 2013 р.)

   Основними напрямками дослідно-експериментальної роботи школи у 2012-2013 році було вдосконалення навичок педагогів щодо аналізу інформаційних моделей та широке використання моделювання уроку для вивчення різних об'єктів і явищ. Оволодіння методичними прийомами роботи з ПК на всіх етапах навчального процесу, мультимедійними навчальними та довідковими посібниками. Для реалізації даної проблеми було продовжено роботу малих динамічних групи на базі шкільних методичних об’єднань, кінцевим результатом роботи яких стало соціологічне опитування педагогічних працівників «Вивчення громадської думки педагогів щодо проблем та перспектив ефективного використання Інтернет - технологій та електронних медіа в навчально-виховному процесі на базі загальноосвітніх закладів Дніпропетровського регіону».
   В жовтні 2012 року в школі було відкрито кабінет ІКТ для учнів 1-4 класів, на базі якого впродовж року в рамках міжнародного проекту «Посилення ролі громадськості у розв’язанні місцевих соціальних питань» (з метою створення на базі школи Центру Культури та дозвілля підлітків та молоді) проводився гурток з комп’ютерної графіки.
   В жовтні – листопаді 2013 року адміністрацією школи було організовано проведення курсів «INTEL - навчання для майбутнього» (10 версія ), які дали змогу удосконалити комп’ютерні навички вчителів щодо впровадження проектного навчання з різних предметів у 7 класі.
   Формуванню навичок аналізу та самоаналізу уроків з метою удосконалення педагогічної майстерності сприяла організація вчителів до участі у рецензуванні електронних уроків історії (5 клас) для дистанційного навчання в рамках проекту «Відкритий світ», що проходило в жовтні-листопаді 2012 року на базі ДОІППО.
   В листопаді 2012 року проведено засідання методичної ради з питання «Впровадження дистанційного навчання засобами можливостей Інтернет - технологій» результатом якого стало визначення стратегії підготовки педагогічного колективу і батьків до впровадження дистанційного навчання учнів, яким рекомендовано індивідуальна форма навчання (на дому) та коригування методичної роботи навчального закладу.
   В грудні 2012 року на базі школи проведено міський семінар «Використання ІКТ у роботі класних керівників. Безпека дітей в Інтернеті». В рамках семінару проведено ділову гру «Вчимо батьків уникати інтернет – небезпек, що чатують на дітей», майстер-клас «Засоби батьківського контролю за перебуванням дітей в Інтернеті». До практичного блоку семінару також було введено презентацію сайту безпеки «Оnляндія – безпечна web–країна». Логічним завершенням семінару стало вироблення методичних рекомендацій з питань: «ІКТ – потужній виховний засіб в арсеналі класного керівника», «Механізм використання ІКТ в роботі класовода початкової школи».
   Оформлено збірку матеріалів науково-методичної конференції «Використання досягнень науки у системі роботи вчителя – основа розвитку творчої особистості учня», яка була проведена в лютому 2013 року за результатами якої проведено дискусію на форумі  в Інтернеті. Дискусія дала інформацію до проведення науково-практичного семінару «ІКТ як одна із складових методичного забезпечення викладання предмета» і сприяла вдосконаленню практичних навичок вчителів-предметників з свого предмета та можливості поширення досвіду роботи з даного питання. Також результатом цієї роботи є вдосконалені проектні роботи учнів-слухачів шкільного наукового товариства «Еврика», та узагальнення матеріалів методичних об’єднань щодо організації проектної діяльності на уроках та позаурочний час.
   Логічним завершенням роботи педагогічного колективу школи з даного питання стало проведення педагогічної ради в квітні 2013 року «Використання технологій відкритої освіти в навчальному процесі загальноосвітнього навчального закладу» на якій були представлені наробки вчителів початкових класів, математики, історії та української мови та літератури, а також окремих вчителів (8 чол.), розглянуто досягнення та проблеми, які виникли на ІІ етапі експериментальної роботи.
   Головним результатом на ІІ етапі експериментальної роботи стало широке використання моделювання уроку для вивчення різних об'єктів і явищ, та оволодіння методичними прийомами роботи з ПК на всіх етапах навчального процесу, мультимедійними навчальними та довідковими посібниками.

Директор школи Крижан Т.М.





Copyright Vilnogirsk_school5 © 2017 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz